Politika

Ez aztán a vegyesfelvágott! Politika, közélet, megélhetés, közlekedés és minden féle más nyalánkság. Ami engem foglalkoztat. Az életből kiragadott pillanatok.

Friss topikok

  • Rodimus Prime: Ja, és Te Kortez kaptál 68e forintos végelszámoló számlát a Gázművektől? Én igen, és nincs 50 nm a... (2008.02.16. 13:46) Anyagi nehézségek
  • Rodimus Prime: Ennek nagyon örülök, hogy ez volt a cél. De akkor a tisztogatási folyamatot nem szabad abba hagyni... (2008.02.08. 15:19) Főnixnek!
  • Rodimus Prime: Bicikli! Na az még egy érdekes eset. Persze velük sincs semmi bajom, de azt tuti, hogy 90%ban ők s... (2007.10.23. 20:46) Közlekedés autóval

Linkblog

HTML

Szarul, de büszkén!

2008.02.21. 20:50 | Rodimus Prime | Szólj hozzá!

A múlt hét péntek óta egy kicsit felgyorsultak az események körülöttem. Egész jól indult minden, sőt végre kezdem úgy érezni, hogy sínen vagyunk.

Péntek délelőtt felugrottam a bme honlapjára, hogy megnézzem a nyelvvizsga eredményemet. Úgy gondoltam, nagy valószínűséggel elbaszom a napom. De nem így alakult. A nyelvvizsgám sikeres lett. Hurrá! Kiugrottam a bőrömből örömömben. Ez azt jelenti, hogy megvan végre a diplomám, és léthetek egyet a szamárlétrán felfelé. A munkahelyem kinevez, és tiszti helyre kerülök. Ennek tényleg nagyon örültem. Folyamatos vigyorral az arcomon kitakarítottam a lakást. De az öröm nem tartott soká. Levelet hozott a posta! Gázművek! Azt gondoltam, végre reagáltak arra a kérésemre, hogy vissza szeretnék állni az egyéni bediktálásos fizetési módra. De nem! Egy fasza kis végelszámoló számlát kaptam, az ő általuk utoljára leolvasott gázóra állásától az én levelemben közölt gázóra állásig.

-         itt megjegyezném, hogy 2007. decemberében is megkaptam az év végi elszámoló számlájukat, ami 68.000 ft volt. Erre részletfizetést kértem, mivel dec.31-ig képtelen lettem volna ezt az összeget befizetni. Meg is engedték a részletfizetést.

Visszatérve a sztorihoz, ebben a levélben csak a számla és a csekk volt, de arra vonatkozóan nem informáltak, hogy akkor ezután, miként, és milyen időszakban kell ezek után nekem bediktálnom a mérőállásaimat. ??? (most akkor mi van? Jövő hónapban milyen számlát kapok?) Megint általányt, de akkor mire föl kapok elszámoló számlát 2 hónapról.

Ez a számla 35.000 ft-ról szól, amiből már levonták az adott két hónapban befizetett 12.000 ft általányomat. Fasza kis összeg, mi? Na ez volt az a pillanat, amikor rettenetesen szarul kezdtem el magam érezni. Én nem egy csilli-villi házban élek. Csak egy 47nm-es lakásban, ahol egyetlen szobát fűtök egy darab kis konvektorral. (23 fok egy kisgyerekkel sztem nem szauna, ennyi kell) A fürdőben van egy gázkonvektor, ami takarékon megy. Én nem főzők naponta, talán ha egy héten egyszer meggyújtom a sütőt, akkor sokat mondok.  Minden nap 3-4 órát távol vagyok otthon, ilyenkor a szobában is teljesen lekapcsolom gyújtólángra a fűtést. Hétvégén legalább egy teljes napot nagyszülőknél, itt-ott elvagyunk, ilyenkor sem megy a fűtés. Akkor meg nem értem.

Csak egy kis rögtönzött fejszámolás: a 68.000-s számlám egy egész évi termésem volt. Ezalatt 5533 ft általányt fizettem, havi átlag 180 m3-es fogyasztással számolva. (ez nyáron természetesen kevesebb, télen több) Majd 2 hónapot elszámoltak 35.000-ért, amikor 12.000 ft általányt fizettem. Erre a két hónapra 600 m3-t használtam el.

Tehát, tavaly 2007-ben nem spóroltam a gázzal és kb.: 2160 m3 gázt fogyasztottam, idén, meg ha ezt a két hónapot veszem alapul közel 3000 m3-t fogok elhasználni, úgy hogy spórolók?

Hogyan lehetséges, ha mindig visszaveszem a gázt, és csak egyetlen szobát fűtök? (több nincs is) Szar az óra? Vagy szar a készülékem? Tök mindegy, baszhatom az egészet, mert 21-ig (mai napig) ki kell ezt a szart fizetnem (azt megint csak nem tudom miből, de megoldom).

Ilyenkor csak az jut az eszembe, hogy „Nem lesz lakossági gázáremelés”! Emlékeznek? Nem? Pedig jó kis kampány szöveg volt! Na ehhez képest, most ott tartunk, hogy egy köbméter gáz 105 forintba kerül. Nagy így fűtsön mindenki!

Azóta, 20 fokos a szoba, esete befagy a picsám, mert fázós vagyok, kardigánba alszom, és a gyerekemet is bundazsákba altatom. 105 ft/m3-ért cserébe, befagy a picsám a lakásba. Ja, és meg is fáztam!

Tulajdon képen nem is az árral van bajom, hanem az irreálisan magas gázfogyasztással. Egyszerűen képtelenségnek tartom ezt a 2 havi mennyiséget.

De azért volt még jó hír. Anyu megtudta végre, mikor dolgozik utoljára. Végre megdumálhatom a főnökömmel, hogy mikortól tudnak visszavenni állományba. Ez már jó, hisz úgy fest a dolog, hogy áprilisban már fizetést fogok kapni. Sőt, talán addigra a tiszti helyre is sikerül áthelyezniük. (Hurrá, megvan a gázszámla ára, áprilisra visszafolyik!)

Címkék: anyagiak gázárak

A bejegyzés trackback címe:

https://megelhetes.blog.hu/api/trackback/id/tr50349013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása