Politika

Ez aztán a vegyesfelvágott! Politika, közélet, megélhetés, közlekedés és minden féle más nyalánkság. Ami engem foglalkoztat. Az életből kiragadott pillanatok.

Friss topikok

  • Rodimus Prime: Ja, és Te Kortez kaptál 68e forintos végelszámoló számlát a Gázművektől? Én igen, és nincs 50 nm a... (2008.02.16. 13:46) Anyagi nehézségek
  • Rodimus Prime: Ennek nagyon örülök, hogy ez volt a cél. De akkor a tisztogatási folyamatot nem szabad abba hagyni... (2008.02.08. 15:19) Főnixnek!
  • Rodimus Prime: Bicikli! Na az még egy érdekes eset. Persze velük sincs semmi bajom, de azt tuti, hogy 90%ban ők s... (2007.10.23. 20:46) Közlekedés autóval

Linkblog

HTML

Közlekedés autóval

2007.10.19. 22:23 | Rodimus Prime | 6 komment

Egyszerűen meg vannak hibbanva az emberek! Nem tudnak közlekedni. Nap mint nap szembesülök az utakon azzal, hogy az emberek nem ismerik a KRESZ-t. Miért van ez?
Ma amikor elindultam a kocsival, meglepődve láttam, hogy a kereszteződésben volt egy kocc.
Pedig ez a kereszteződés annyira egyértelmű. Szép nagy stoptábla, még az aszfalton is látszódik a festés a volnallal és a stop felirattal. Ja, látszódik, de valakinek ez sem tűnt fel. Egy ilyennek, mit kellene az orra alá baszni, hogy megálljon??? Egy betonfalat! Na annak neki is mehet!
Mindezek láttán már tudtam, ismét sok hülye szabadult ki az utakra. Na de mindegy én megyek, ahogy tudok, majd óvatos leszek.
Egészen jó volt az út, bár nem nagy távot tettem meg, csak egy pár utcát. Délután, viszont kitaláltam, elmegyek anyuért a munkahelyére, ne kelljen neki ebbe a szar időben hazajönnie.
Váci-Körút sarok, dugó Buda irányába. Sejtetem. Péntek d.u. fél 4, más nem is lehet csak dugó. Természetesen kikanyarodni a körútra, nem túl egyszerű mutatvány, mert itt kell aztán igazán pofátlannak lenni. Mert ha nem vagy az, akkor ott őszülsz meg. BKV busz mit csinál??? Na mit??? Berakja a busz orrát, hogy még véletlenül se tudjon az a szerencsétlen előttem, kikanyarodni. Mert Ő busszal van! Igaz nem tudott hova menni, de a célját elérte, a kocsi marad, Ő pedig nem engedte ki! Minek, hogy egy kocsihosszal lemaradjon a dugóban! Na azt már nem! "Dögölj meg az autódba, én vagyok a nagyobb, meg különben is nekem van itt elsőbbségem!" Na ja, mennyire igazadvan köcsög, de hol a zipzár-elv, ilyenkor ha dugó van? Jaaaaa..., hogy az nincs a kreszben előírva??? Az mingyámás, paraszt!
De végül is csak kijutottunk a körútra, irány a Margit-híd. Csak finoman lépésben.
Megérkeztem. Mehetünk haza, most már anyuval. Tök jó, idáig semmi, a gyerek elvan az ülésbe, mi dumálunk anyuval, király.
Váci útra megérkezünk, a Ferdinánd-híd irányába. Szélső sáv nekem nem, jó, mert az pláza parkoló-behajtó sáv, marad a második a szélről, az a jó! De mit ad Isten, egy kosza fasz a szélső sávban index nélkül, mert neki, nagy autója van, Merci! Fasza, gondoltam, majd én nyomok egy satut, csak neked nehogy kopjon az a kibabszott sárga villogód. De az is lehet, hogy a nagyon szipi-szupi kocsijában, nem tudja, hogy mi micsoda! Jól van ez is kerenget egy keveset még előttem, de aztán csak elkopott. Irány a Ferdi-híd. Belső sáv, met nekem az  lesz a jó. Balra le, egyenesen a Szinyei-be. Igen ám, de a balkanyar után két sáv lesz a hídról lefele. :) Júúúj! Én minden esetre jobbra húzódok, mert nekem az a jó.
Azt egyszercsak elakadtam! Egy HATALMAS Smart-köpedelem, foglalta el mind a két sávol egyszerre. Még én sem tudom, hogy bírta mindezt kihozni önmagából a hülye picsa, biztos a barátnője segített neki, akivel utazott. Tutira úgy állt meg, hogy ne férjek el mellette. "Csak vígan cigizgetünk, hehehe-hahaha, a mögöttem lévő pedig dögöljön, meg!" Duda, mert néha szoktam azt is használni! Mi, hol, és miért??? Meg amúgy is ki merészel itt  rám dudálni??? Na kb. ez volt a töppedt agyából kisugározva arra a cuki kis pofijára!
Áááááá nem is érdemes ezeken nagyon felhúznom magam, de sajna ilyen vagyok. Az bosszant a legjobban, hogy ha még annak a buzinak áll feljebb, aki a faszságot csinálta. Na akkor van az, hogy elborul az agyam!
Mert én is szoktam hülyeséget csinálni, de azért a kreszt, mindig betartom, max. néha visszacsúszok a járdáról parkolásnál, vagy előfordult, hogy lepadtkáztam a gumit, de a stoptáblánál meg álok, a jobbkezet, megadom, meg még a sávomat is tudom, hogy melyik.
Ja és főútvolnalon sem szoktam megállni a kereszteződéseknél, és nem nézek be balra, hogy hátha van már esetleg balkéz is a kreszben.
Egy tuti, én bevezetném mindenképpen a pszichikai vizsgálatot is a sima úrvezetői jogosítvány megszerzéséhez. Sztem, nem csak egy hivatásos jogosítvánnyal rendelkezőnek kell, megfelelő pszichével, reflex-el rendelkeznie. Nekünk is. Azért mert mögöttünk, nem ül 40 ember, csak max. még 4, attól méG azok ugyan úgy meghalhatnak miattam!?
Ja és 60 év felett nem adnék ki jogosítványt, csak nagyon szigorú feltételek mellett.

Címkék: közlekedés

A bejegyzés trackback címe:

https://megelhetes.blog.hu/api/trackback/id/tr74201690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

charlie 2007.10.20. 17:39:18

oszt remélem akkor a gyalogosnak is megállsz ahogy a kreszben le van irva, és nem elhuzol elotte hatvannal...

Rodimus Prime 2007.10.21. 18:10:46

Minden féle képpen, ha az már lelépett a járdáról a zebrára, pontosan úgy ahogy az megtanultam annak idején. Sőt azt is tudom, hogy mindez úgy van leírva hogy, a gyalogos átkelőt óvatosan kell megközelíteni. Na én még ezt is betartom. De semmi esetre sem kedvelem azokat a kósza "öngyilkosjelölteket" akik a 2x3 sávos úton mászkálnak ide-oda (pl.: Szentendrei eleje, Flórián üzletház környéke) Természetesen akkor sem megyek át a nyakukon csak, mérhetetlenűl bosszant.
Sztem a gyalogosoknak is kéne kreszt oktatni. Csak egy kicsit.

charlie 2007.10.22. 10:45:09

Iskolaban nyolcvanas évek vége ota oktatnak kreszt. Marmint az általános iskolákban. Aztán, hogy azt hogyan, azt eloadoja valogatja.

Rodimus Prime 2007.10.23. 13:04:00

Én jártam iskolába az említett időszakban is és utána is, de nem emlékszem, hogy engem kreszre oktattak volna. Hacsak azt nem tanította meg nekünk a tanító néni, hogy a lámpák színe mit jelent. Asszem még mondókába is mondogattuk. Ja még azt is megtanultuk kicsiként, hogy ha lelépünk a járdáról hogyan kell körbenézzünk, de ennyi és nem több! Na de ez nem kresz-oktatás sztem. Mindez csak alsó tagozatban divat (ez a csekély kresz), de felsőtagozatban nincs ilyen. Még a tantervben sem olvastam róla. Ezt csak onnan tudom, hogy tanárképzőre jártam, és ott kellett ismerkedjen a NAT-tal vm. a tantervvel.
Az csak egy ritka és becses példa, ha Te konkrétan tudsz ilyen iskolát. Több kéne, és nem csak általánosban.

charlie 2007.10.23. 17:22:23

Hát, mikor Én jártam általánosba, emlékszem, hogy jott egy rendorbacsi, és az magyarazta a dolgokat. Hogyan kell gyalog, meg biciklivel kozlekedni.

Rodimus Prime 2007.10.23. 20:46:46

Bicikli! Na az még egy érdekes eset. Persze velük sincs semmi bajom, de azt tuti, hogy 90%ban ők sem ismerik a kreszt. Talán még azt sem, hogy mi a kötelező felszerelés egy kerékpáron, ha azzal közúton haladunk. Pedig még a jó öreg Gazdálkodj okosan nevezetű társasjátékban is colt egy olyan mező, ahonnan csak akkor mehettél tovább, ha ezt fel tudtad sorolni. (Na persze nem mindenkinek volt ilyen játéka.) De azt biztos, hogy a visszapillantó tükröt kötelezővé tenném. Ja és kő keményen megbirságolnám azokat a biciklistákat, akik a gyalogos átkelön keresztűlhajtanak, mert hát a nevében is benne van GYALOGOS!!! Tolja át a cangáját! Adja meg a jobbkezet, és a kanyarodási irányát a kezével jelezze! De hát ezek biztos olyan régimódiak, szinte retró! Ezek ma már nem sikkesek! Pedig ezeket is biztos elmondta annak idején a rendőrbácsi.
süti beállítások módosítása