Politika

Ez aztán a vegyesfelvágott! Politika, közélet, megélhetés, közlekedés és minden féle más nyalánkság. Ami engem foglalkoztat. Az életből kiragadott pillanatok.

Friss topikok

  • Rodimus Prime: Ja, és Te Kortez kaptál 68e forintos végelszámoló számlát a Gázművektől? Én igen, és nincs 50 nm a... (2008.02.16. 13:46) Anyagi nehézségek
  • Rodimus Prime: Ennek nagyon örülök, hogy ez volt a cél. De akkor a tisztogatási folyamatot nem szabad abba hagyni... (2008.02.08. 15:19) Főnixnek!
  • Rodimus Prime: Bicikli! Na az még egy érdekes eset. Persze velük sincs semmi bajom, de azt tuti, hogy 90%ban ők s... (2007.10.23. 20:46) Közlekedés autóval

Linkblog

HTML

Anyagi nehézségek

2007.09.27. 14:36 | Rodimus Prime | 6 komment

Szívem szerint, ezt az írásomat egyenesen a miniszter elnök Úrnak címezném! De rájöttem hamar, hogy ez tök fölösleges lenne! Minek? Semmi nem változna!
Na de mindegy! Hol is kezdjem? Talán az teljesen az elején!
2000. július 1. - ez volt az első nap amikor munkába álltam. Tulajdon képen, ezt kaptam apámtól érettségi és a 18. évi születésnapi ajándékomnak, hogy munkába állhattam. (mivel rájött, hogy neki csak egy élete van és el akar válni anyámtól) Nah persze, nekük meg két életünk van. Majd a másik jobban fog sikerülni.
Tehát, 60e forintos kezdő fizetéssel, nem a saját kis szórakozásomra kerestem, hanem arra, hogy meg tudjunk élni anyámmal. F*sza nem? De való igaz, nem csak én jártam már ilyen cipőben ezen a világon! Minek is sír a szám? Csak!
Na most ugorjunk két évet. 2002-ben elkezdtem egy főiskolát! Természetesen csak levelezőre tudtam jelentkezni, és abból csak költségtérítéses szak volt. Nem volt mit tenni jött a diákhitel! De itt sem kell, hogy sírjon a szám, mert a munkahelyem, volt olyan kedves és kötött velem tanulmányi szerződést és állta a tandíjam felét, a II. félévtől. Sőt még a tanítási és vizsganapokra is elmehettem, úgy hogy igazolt távollétnek minősült. Azaz nem kellet szabi kivenem. Mivel Szombathelyen volt a suli, még az 50% közalkalmazotti MÁV igazolványommal megvásárolt vonatjegy árát is visszafizette, ha azokat, minden hónap végén leadtam! Tehát igazán kegyes volt velem a sors-munkahelyem-, hogy ennyi sok támogatást kaptam. Tényleg nem sírhatok! Akkor nem is sírtam.
Most ugorjunk négy évet. Miközben készültem az államvizsgámra, megismertem jelelegi páromat. Rá majd később visszatérek. Sikeresen leállamvizsgáztam. A diploma még nincs a kezembe, mert csak egy fél nyelvvizsgám van, de az most mellékes is.
Másfél-két év után terhes lettem. Pontosabban 2006. április körül. Természetesen örültünk a babának. Mivel jó egészségnek örvendtem, dolgoztam tovább terhesen is. Mellékesen megjegyzem itt már a fizetésem 92e forintra rugott. Kész vagyon!
(foly. köv. de most gyerekeznem kell)
Na jön a folytatás!
Menet közben kész luxusigényekkel álltam elő, mivel szerettem volna egy autót! Pfúj! Akinek nincs pénze, de kocsit tart fönt, az ne sírjon! OKÉ!
Nem voltak nagy igényeim, a nővérkémtől vettem át az autóját, pontosabban fizettem tovább annak részleteit, és megbeszéltük, hogy ha lejár a hitel, majd akkor fizetek neki még x összeget. Később rájöttem, hogy nem szívesen vennék fel személyi kölcsönt, hogy kifizessem az autót, hanem inkább eladom, és hitelre veszek egy másik, használ autót. Miért? Mert az autóvásárlásra kapott hitelnek kevesebb a THM-e és a kamata, mint a személyi kölcsönnek. Ez így is történt. De itt most pont, és jöjjön a párom sztorija.
Elvált ember és van neki egy kisfia már. Előző házasságából elég sok kölcsönnel (áruhite, szem.kölcs.) szállt ki, természetesen nem hagyva a tartozásokat az ex-re. Természetesen gyerektartást is fizet, minden hónapban 25e forintot, még akkor is, amikor nem volt hivatalosan munkája. Szerintem ez nagyon korrekt a részéről. Közel havi  100e forintnyi kiadást hozott magával. De ez engen nem érdekelt. Együtt fizetjük most ezeket. Talán el kellett volna már az elején hagynom őt, mert ennyi mínusszal indult minden hónapban, és ráadásul nem is miattam? NEM! Mellesleg neki is van autója, ami szintén hiteles, így már két autó van a családba. Na ez már aztán tényleg luxus! Két autó és sír a szám! Hát persze! Muszáj a két kocsi, mivel neki kell a munkájához, nekem pedig hatalmas segítség a gyerek mellett. (nem kell szerintem érveket felsorakoztassak, miért könnyebb egy gyerekkel autóban közlekedni, mint gyalogosan, BKV-val babakocsizni télen-nyáron...)
Gyerek már van (a pocakban), kéne egy lakás. Eddig anyumnál laktunk a szobámba.
Most jönne a blablabla... Lényeg, anyukám 'párjának' volt egy kis lakása üresen. Megbeszéltük, hogy lakhatunk ott. Nem kellett semmit fizetni a rezsin kívül, de cserébe mi felújítjuk. (mert amúgy elég sz*r állapotban volt a kecó) Végül is egy lakás állaga kevésbé romlik, ha lakják, mintha üresen állna. Szupi! Már lakás is, van még ha csak pár, 4-5 évről van szó.
Na de itt jöttek csak az anyagi gondok. Lakásfelújítás? Hát az pénzbe kerül. Plusz saját rezsi...! És a gyerek is jönni fog. Na meg oké a lakás, de azt fel is kell szerelni (hűtő, mosógép, gáztűzhely, konyhai/fürdőszobai eszközök...) A kiadások hirtelen megnőttek! A bevétel, pedig nem.
Keresetem: 92e, a páromé 180/200e. De azért hogy ennyit keressen keményen meg kell dolgoznia. (tudják, ÓRABÉR) Ha képes sokat dolgozni akkor megvan a 200e. Cserébe nem látom, csak ha alszik (4-6 órát). De ha dolgozik ki csinálja a lakást. Mert az olcsóbb, ha saját magunk csináljuk mint egy vállalkozó. Meg aztán minek is idegen, jártas ő az építő-iparban. Amúgy biztonsági őrként dolgozik, napi 14-16 órát, Budapesten és vidékre jár rendezvényekre, több napig..., tehát alig látom. Így megy ez már egy éve, amióta külön lakásban lakunk.
Na de térjünk vissza a kiadásokra. Ugye azok csak nőttek. A keresetünk kevés volt mindenre. Mi a megoldás? Hitel! Jöttek az áruhitelek, személyi kölcsönök, hitelkártyák. De cserébe, kifestettünk, lett hűtőnk, mosogépünk, gáztűzhelyünk, új ablakunk (mert a régi szét volt rohadva) konyhai edényeink, eszközeink, és még a fürdőbe is jutott egy-két ez-az. Wow! (megjegyezném, a lakás még nincs kész, mert csak apránként tudunk haladni, ahogy azt az idő és pénz engedi)
Hirtelen a kiadásaink közel 250e-re rúgtak. De még nem is voltunk bevásárolni.
Nem új polót, vagy cipőt, hanem KAJÁT, klotyó papírt, tisztítószereket...! Aha! Most mi lesz! Szabaduljunk meg az egyik autótól? Neeem! Most őszintén! Akinek van autója évek óta, az tudja, hogy nagyon nehéz tőle megválni. Meg amúgy is, ez tényleg luxusnak számítana? Nem egy 10-10 milliós kocsiban csücsülünk, havi 150e-ért/kocsi. Csak egy 3 éves Ignis és egy 6 éves Mitsubutsi, összesen 60e-ért. Szerintem ez nem extra igény.
Na de térjünk vissza sztorihoz.
2007. jan. 17. Megjött a gyerek! Tündéri kislány, Emese.
Hát nem édes?!
Aki már szült, tudja hogy ez is pénz. Nekem mindösszesen 45e forintomba került ez kis mutatvány. (az ajándékcsomagokat nem is számolom) Egyszerűen nem volt több, amit adhadtam volna. És ez csak az elő kiadások egyike, ami a gyerekszüléssel jár. Mert hát igen, a gyerekre költeni kell! Muszály! De egyszer csak elérkezett a 'várva-várt' GYED. Na igen! Ez nekem 80e forint.


És most forintosítsunk egy kicsit!
Egy havi fix kiadás:
8.500 személyi kölcs.
5.000 Önk. nyugdíjpénztári tagdíj
25.000 gyerektartás
12.000 személyi kölcs.
7500 közösköltség
14.900 személyi kölcs.
34.000 kocsitörlesztő
25.000 kocsitörlesztő
15.000 mobil számla (páromé)
8.000 mobil számla (sajátom)
5.533 Gáz általány
7.000 villanyszámla
12.000 U.P.C (mert hát tv-t is nézek, meg internetezek is! Pfúj! Ez is extra?!)
20.000 hitelkártya
29.000 személyi kölcs.
4.000 diákhitel törlesztés
Na. Ehhez még hozzá jön időszakosan a kötelező a két kocsira, (10e és 7e) az egyikre a CASCO 20e, súlyadó (tudom, már nem így hívják) 4e és 10e. Utóbbiért parkolási matrica jár cserébe a kerületben, ahol lakunk.
Végeredmény, ha nincs időszaki kiadás: 232.633 ft
Ha van: 269.633 ft, és ide nem számoltam, a már nem súlyadónak nevezett összegeket, mert azt csak félévente kell fizetni.
De nem csak azt nem számoltam, hanem az adott hónapban még el sem mentem bevásárolni. Ja és a ruházkodást nem is említem. Minek? Nekem nem kell megjelennem, mint egyes képviselőknek a parlamentben, ahogy egyesek azt mondták a költségtérítéssel kapcsolatos kérdésnél.
Megjegyzem egy havi nagybevásárlás, aki szokott ilyet csinálni, az tudja, kb.: 40e forintra rúg. És akkor ebben benne van a kaja, tisztítószer, babának ami kell...
Na, kérem szépen lehet számolni.
Bevétel 80.000 részemről, a párom részéről pedig annyi, amennyit bír dolgozni. Lassan bele fog dögleni a munkába, a családját nem látja, és képtelen napi 24 órából akár 25 is csinálni. De szerintem többre lenne szüksége.
Röviden ennyi! Sz*r az élet, kevés a pénz. Ezt muszáj volt leírnom!
· 1 trackback

Címkék: anyagiak

A bejegyzés trackback címe:

https://megelhetes.blog.hu/api/trackback/id/tr50178665

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: flores de loto dibujos 2018.06.19. 05:50:59

imagenes para bb pin de ninos - Risk for parental role strain

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Imre 2007.10.21. 00:40:01

Most mondjam azt, hogy szarul csináljátok?

Nekem nem világos, hogy miért kell egy biztonsági őrnek a munkához autó!
Ok. Legyen. Kettőtöknek egy! Persze a drágábbtól szabaduljatok meg. (casco-s)

Önkéntes nyugdíjpénztár? Minek fizetitek? Nem mondom, ha nem hitelfelvételből finanszíroznátok akkor OK. Úgy felelős gondolkodás lenne, no de így? Olyan, mint ha hitelt vennél fel, hogy legyen mit lekötni a bankban!

Mire föl telefonáltok el 23.000 forintot havonta? Én ha megszakadnék se tudnék 5000-nél többet elbeszélni egy hónapban.

12000 UPC-nek? Nem azt írtad, hogy nincs időtök, főleg a párodnak. Lassabb net, nem családi csomag a megoldás.

Azt már felesleges mondanom, hogy a kölcsön törlesztések is elkerülhetőek lettek volna, ha korábban nem pazaroltok.

Ez mind az én meglátásom, de!
Nekem sincs sok pénzem, csak én beosztom. Gyerek is van (abból 2), autó viszont csak 1!
Bevételünk se több és nekünk még a lakással se volt ekkora szerencsénk, így törlesztünk havi 38-at.
Összességében annyit keresünk, mint ti a GYED alatt. Kijövünk belőle, sőt apránként teszünk is félre egy keveset, mert mindjárt 10 éves az autó és kezd kicsi lenni, mert nőnek a gyerekek.

Összességében úgy érzem hasonló helyzetben vagyunk, mint ti. A felsorolt dolgokat figyelembe véve hozzátok képest számításaim szerint 154400 -al kevesebből jövünk ki.

Ráadásul ebbe nem számoltam a velünk szemben nálatok elkerülhetetlen dolgokat (diákhitel, gyerektartás) szóval ha úgy tetszik mi 183400 forinttal kevesebb kiadást hozunk össze havonta.

Persze alig jövünk ki a pénzünkből, de pont ezért akadtam ki ezen a beíráson! Mi azt amit csináltok nem engedhetnénk meg magunknak!
Az én szememben amit csináltok pazarlás és nagyon felelőtlen életmód.
A gyerek egyre többe fog kerülni. Erre figyeljetek! Nálunk ők jelentik a nagy kiadást, mert mindent meg akarunk adni nekik.
Úgy érzem lehetőségeinkhez képest meg is adjuk nekik!

Szerintem kezdjetek spórolni, mert más nem oldja meg helyettetek a helyzetet és a felelőtlen költekezéseitekkel felélitek a gyermeketek jövőjét!

Nem akartam sértő lenni, ha esetleg úgy is érzed. Persze, hogy jó lenne, ha nekünk is beleférne mindaz ami nektek. Az élet viszont nem habostorta, de szerintem tisztességesen és boldogan meg lehet élni ennyi pénzből is.
Mi kijövünk belőle, nem panaszkodunk (csak néha) és boldogok is vagyunk!

Rodimus Prime 2007.10.21. 18:03:54

Köszi hogy vetted a fáradozást és elolvastad a sirámaimat.
nincs harag csak válaszolok egy pár dologra amit felvetettél.
A kocsit, hogy miért kell kettő, azt röviden leírtam. A párom vidékre is jár dolgozni saját autóval, én meg nem vagyok hajlandó BKV-zni a gyerekkel, meg a baszott nagy babakocsival. Amúgy bérletem sincs az is pénz lenne. És annak az árából pont elautózgatok én a városban. Ez luxus, de erről nem vagyok hajlandó lemondani.
Az önk. nyugdíjpénztár nekem azért jó, mert én fizetek 5000-t a munkahelyem meg 3-at, (BM-s vagyok) és természetesen az egyik legjobb évi kamatozással bír. (ez a rendőri önk.ny.p.) Ajánlom egyébkét bárkinek, mert tényleg nagyon jó! Ja és a gyermekem a kedvezményezett.
UPC. Már váltottunk, de eddig is a legkisebb net-csomagunk volt. Ezzel a szolgáltatóval csak az a baj, hogy a régi előfizetőit nem jutalmazza a hűségükért, hanem bünteti. Ezért légy résen Te is és ha lejár a hűségnyilatkozat, csak köss velük új szerződést. Már mi is 8000-re levittük ez a kiadást is.
Ja és a telefon. Ez 4 kártyát takar. Anyumnál van egy 30-as a páromnál is, és nálam is. Ezzel a 3 kártyával egymás közt jóval olcsóbban beszélünk.
Ezt függetlenúl, hogy anyunál van egy kártya mi fizetjük. Kb. havi 16.e Plussz Nekem van még egy 20-m is ami tűzoltó kártyás, ezen bonyolítok minden más beszélgetést, mert ez csak havi 5600ft-mba kerül.
A gyerkőcömnek meg sztem jobb ruhái vannak mint, nekem. Ami tök jó, és nem a márkaboltban veszem őket. Ajánlom nektek is ha pestiek vagytok a Dohány u.-körút sarkánál lévő trolimegállóban azt a turit ahol veszem én is a gyerekruhákat. Kiváló minőség, márkás holmik párszázért.
és még egy utolsó szösszenet. Nem pazaroltunk előtte. 2 évvel ezelőtt elmentünk nyaralni (nem főszezonba-mert az olcsóbb) és ennyi. A párommal lévő közös múltunkban csak ennyi "pazarlás" történt, de akkor még szó nem volt gyerekről.
Ja és Mi is boldogok vagyunk, mert ilyen értelemben viszont leszarjuk a pénz létét, vagy nem létét. Ez sose fog boldogtalaságot szülni a mi életünkben.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2007.10.23. 21:28:49

Az élet mindenkinek máshogy nehéz, kedveskéim.

Kortez 2008.02.15. 10:33:18

Ez gááááz!
Ilyen szinten szórni a pénzt hülyeségekre és mindemellett panaszkodni nagy álszentség!

Aki ilyen bután gazdálkodik a rendelkezésre álló keretből, annak semmi pénz nem elég.

Ezúton garantálom az örökké tartó adósságspirált!

Rodimus Prime 2008.02.16. 13:40:38

Kortez! Jó lenne, ha esetleg ki tértél volna bővebben arra, hogy mi az a hülyeség, amire szórva vagyon a pénz!
???
De mindegy. Azóta, már eltelt egy kis idő és a helyzetünk kezd helyre állni. Kibekkeltük ezt a szűkös egy évet, 1-2 hitel megszünt azóta. (a diákhitel több lett cserébe).
Úgy hogy a garantált adósságspirál nálunk nem játszik. Nem azért volt ennyi hitelünk, mert az egyiket a másikból fizettük. A páromnak korábbról volt, mint ahogy megismertem. A közös meg azért lett, hogy elkezdjük az önálló életünket egy külön lakásba. (ami oylan volt, amilyen)

Rodimus Prime 2008.02.16. 13:46:51

Ja, és Te Kortez kaptál 68e forintos végelszámoló számlát a Gázművektől? Én igen, és nincs 50 nm a lakás, amiben lakunk. De ezt is kifizettük. Mert egész jól gazdálkodunk.
Én csak igazságtalannak tartom azt, hogy egy családnak, miért kell kevesebb pénzből megélnie, miután gyereket vállal. Ennyi. Nem sírok, csak panaszkodok és ez sztem nem álszentség.
Miért nem lehet az embereknek egy kicsit jobban élniük. Mások dagonyáznak a kisembereket, pedig non-stop áremelésekkel terhelik. Sztem az álszentség az, ami most ebben az országban folyik. De ez már politika, hagyjuk.
süti beállítások módosítása